Worst Experience EVER!
November 4, 2014 @ 12:44 AM




Assalammualaikum, been a while, huh? *smirks*

      Today's topic gonna be um.. quite personal, private, i would say? I dont know but yeah.. I dont really, i mean I've never really shared about my cramps experience publicly before but yeahhhh. I know some people may have gone through a lot worse than me, but what happened to me today was something. It was the worst cramps ever. The cramps, I just couldnt handle it, you know. It was nothing like I ever had experienced before. People/guys must be thinking like, " apa seh perempuan ni cerita pasal period. Tak tahu malu..". Well, suka hati aku la. Knowledge jugak. At least takde la kau gelabah bila kau kahwin nanti, isteri kau kena macam ni. 

    So, yesterday, i ate way too much sambal kicap. The one my mom made. I mean, im not the type of person yang makan pedas. My body cant accept too much pedas-ness and all or i'll get stomach-ache, walaupun takde la pedas mana pun. So yeah, i had sambal kicap yesterday night, and while i was playing The Sims, i could already feel like something was wrong dgn perut aku. Pinggang semua dah start meragam, but i thought it was nothing la. I thought pinggang cramp sbb meniarap lama sgt menghadap sims ni. So i just let it be la and continued playing my sims until like 330am?? Hahaha. Im that awesomeeee...


     And the next morning, which is today la kan... i had nasi goreng yg adik aku buat and pedas gila nak mati. Perut buat hal balik, aku pun berlari masuk bilik air and..... yeah, i got my period. Pastu, aku pun melepek lah dalam bilik tu. Dari pagi tu sampai ke petang, mmg aku tak keluar bilik langsung, tak larat, sakit punya pasal ( sampai aku tertinggal episod Cinta Ibadah harini -,- ) Anyone with the period pain or cramps would know la how sakit it is. Now, knp aku ckp aku punya cramps kali ni lagi teruk dari sebelum-belum nya.. Selalunya, bila cramps, aku mesti akan telan menstrual panadol dalam dua biji. But, i didnt have any at home. Memang aku dah meraung mcm org gila dlm bilik tu. Phone entah mana aku campak. Bantal busuk pun aku tak jumpa.. Yang aku ingat, aku switched off phone aku sbb notification banyak sgt. Group whatsapp la, personal chats, kiks, wechat.. haih. It was too much that i got annoyed. Soooo sorry ye, bukan sengaja. Nak reply pulak line celcom sini teruk. Number maxis takde kredit :'( 





       Around 4pm mcm tu, aku gagahkan diri, bangun mandi. Normally, kalau sakit mcm mana pun, aku still larat nak jalan. Yang ni, mmg terpaksa berpegang kat dinding kalau tak, collapse. I could feel my body lemah gila, kaki menggigil... lutut ketar. Nak mandi pun terpaksa duduk, tak larat nak angkat pemegang shower tu. Rasa nak pitam. I spent like an hour dlm bilik air tu. HAHAH. Bila dah siap tu, tgh pakai baju, boleh pulak tekak ni main main buat rasa loya, nak muntah. Mana tak lemah aku ni. Aku dh fikir nak call ambulance je masa tu. HAHA ~

        Lepas je pakai baju, terus melepek kat katil mak aku. Berguling mcm org gila, konon nak bagi lelap mata. 5pm something, Mak balik, masuk bilik tgk aku dh menangis tahan sakit. She gave me painkillers and said if within an hour no changes, terpaksa la pergi klinik. Tapi, takde kesan painkillers tu, tak sampai satu jam, sbb tak tahan sangat, mak bawak pergi klinik. Tu pun, aku terpaksa bergayut pegang lengan mak aku, tahan sakit + tahan diri dari jatuh pengsan. Sampai je klinik, boleh pulak dia org ckp doktor takde. Kena tunggu sekejap. Nak tak nak, terpaksa la tunggu. Aku dh nak marah dh masa tu, baik tak payah bukak klinik kalau doktor sendiri lambat. Ada lah dlm 20-30 minit aku terlelap, tunggu doktor tu. Nasib aku cepat sikit, kalau tak, mahu mati nak tunggu turn lagi -,- Alhamdulillah lah doktor cakap takde pape. Maybe sbb aku mkn pedas tu, tu yang senggugut teruk sgt. Aku ingat dia nak bagi painkillers je, sekali dgn ubat untuk tonsil, demam, vitamin c, ubat kumur untuk tonsil pun dia bagi. Aiseeyyy. Ni dh mkn painkillers, boleh la tahan kurang sakitnya. Malam karang jadi balik. Trust me. Berguling la aku atas katil for another an hour before terlelap balik. Sabar je la. 

          I managed to get a few tips from the doctor on how to reduce period pain ni : 



     My Atok pun pernah cakap, ambik air asam jawa, campurkan dengan gula melaka sikit and biarkan dia berembun untuk satu malam. Minum tiap kali period, kalau period seminggu walaupun tak senggugut, minum je.. InshaAllah, akan okay. I mean, it worked on her though. So, why not give it a try? Tapi aku mmg tak la nak minum benda benda pelik macam tu. HEH. Adios. xo :)